Lauantaina oli jälleen Jaakko Suoknuutin koulutus seuramme agilityhallilla Virkkalassa. Jälleen tiedossa ennalta rankkaa treeniä ;-). Rata oli 47 esteen pituinen "lyhyt" pätkä, sisältäen jo alusta vaikeita tekniikka pätkiä.Itse en tutustunutkaan, kuin 29 asti, sillä tiesin ettemme Popan kanssa puolessa tunnissa ehdi ainakaan sitä pidemmälle.No lopputulos oli että 21 estettä ehdittiin suorittaa.Radalla tuli treenattua mm. pakkovalssia, sylikäännöksiä ja poispäinkäännöksiä.

Jo heti alun vaikeassa tekniikka hyppy kuvioissa Jaakko näki ongelmamme eli sen, että minä olen koko ajan piirun verran myöhässä. Tämän takia Poppa ehtii aina vilkaista joka esteen välissä minua kysyen minne mennään. Jaakko sai kyllä nyt hyvin selitettyä minulle miten mun täytyy oppia ajattelemaan radan suunnittelua, jotta tästä ongelmasta päästäisiin. Ja kuulemma kun oma ajoitukseni on kohdallaan koiralle tulee vauhtiakin lisää, ettei pidä siitä hämmentyä. Jaakko totesi loppuun että koira on kyllä hyvin koulutettu ja itse jatkoin siihen että nyt sitten täytyisi ohjaajakin vielä kouluttaa kuntoon :-)